.

Ez az oldal azért jött létre, hogy a Gandhi Gimnáziumban lezajlott vezetőség-váltással kapcsolatos véleményeknek széleskörű nyilvánosságot biztosítson.

Időközben a Gandhi Gimnázium új vezetősége az iskola hivatalos honlapjáról eltávolította mind a vendégkönyvet, mind pedig az igazgatóváltás - rájuk nézve terhelő - dokumentumait.

Az eltávolított vendégkönyv helyett mozgalmunk fórumoldala itt érhető el: http://gandhigimi.forumx.hu/

ENNEK A BLOGNAK MÁR TÖBB, MINT 28.000 LÁTOGATÓJA VOLT!

Hozzászólásokat olvasni és írni a bejegyzések alatti "MEGJEGYZÉS" linkre kattintva tudtok!

2009. október 24., szombat

Civil kontroll V.

13. Gidáné Orsós Erzsébet csupán a Gandhi Gimnázium felnőttoktatási tagozatán tart órákat a 2009/2010-es tanévben. A neve alatt futó tanórákat azonban nem tartja meg, helyette Farkas Mária oktat. Joggal merül fel mindenkiben a kérdés: mindkét tanár megkapja a fizetését a szóban forgó tanórákért? Milyen indokkal negligálja az esti tagozatos cigány kisebbségi népismeret órákat az igazgatónő?

14. Gidáné Orsós Erzsébet vezetése alatt nyelvi tisztogatás folyik a Gandhi Gimnáziumban. A cigány nemzetiségi nyelveket leszámítva kizárólag az angol és német nyelveket oktatják a Gandhiban.

Megszűnt a legsikeresebb idegen nyelv, a francia oktatása, melyből például a 10. évfolyamból 11 fő sikeres érettségit tett. A francia nyelvet végleg száműzik a Gandhiból: az érettségire sikeresen felkészítő nyelvtanárt kirúgták; valamint Gidáné most osztogatja szét - ingyen - az iskolai könyvtár francia nyelvű állományát.

Ugyanakkor az angol és német nyelv oktatásában is szándékosan levitték az oktatás színvonalát: az anyanyelvi oktatókat eltávolították, illetve nem engedik őket tanítani, a nyelvórákon még társtanárként sem vehetnek részt.

15. "Még mindig nem valósult meg EU-s pályázat a prominens Gandhi Gimnáziumban. A helyzet hamarosan változhat, hiszen az iskola elkészítette és beadta EU-s pályázatát. A Gandhi Gimnáziumnak nincsenek komoly pénzügyi nehézségei, mivel sok a diák és kisebbségi iskolaként további összegekre számíthat. A (nagyrészt roma) tanárok rendkívül motiváltak céljaik elérésében, nevezetesen a roma elitképzésben. Büszkék, hogy a végzett diákok 76% beiratkozott valamelyik magyar egyetemre. „Tanáraink többsége képzett a pályázatírásban. El is készült első EU-s pályázatunk romani és beás nyelveken írt tananyagok kiadásához. Reméljük, hogy ez év végéig elfogadásra kerül.” – magyarázta az igazgatónő."
forrás: http://amalipe.com/en/?nav=news&id=196

A cikkhez egy rövid megjegyzés:
A 76%-os továbbtanulási arány az előző vezetőség és a korábbi összetételű tantestület érdeme. A cikk szerint a jelenlegi vezetőség is büszke ezekre az eredményekre. Korábban Várnai Márton ex-kuratóriumi elnök ezeket az eredményeket a sajtó nyilvánossága előtt többször is tagadta, sőt az iskola "eredménytelenségét" nevezte meg Csovcsics Erika elmozdításának egyik fő okaként.

14 megjegyzés:

  1. elképedve figyelem mi folyik a Gandhiban.úgy tűnik hogy az új igazgatótok önmaga mellékterméke...nektek nem kell azzá válnotok...
    helyes.harcoljatok az igazatokért...
    a lealacsonyodás vágya,amúgy sem egészséges,miért akarnátok olyan betegek lenni,mint ő? nem akartok! de a melléktermékek felfogása lassú,és sok kivetnivalót hagy maga után...így, hosszú meccs lesz ez ! DE A KOSSUTH TÉR A TIETEK IS...JOGOTOK VAN TÜNTETNI :)

    VálaszTörlés
  2. Hát hiába, nem kellett csalódnunk GOE-ben. Kirúgja a francia tanárt, menjenek a könyvek is...

    VálaszTörlés
  3. Valamikor nyáron láttam a Gandhi érettségi eredményet tárgybontásban. Nagyon mellbevágó volt a rendkívül gyenge eredmény a normális tárgyakban, úgy gondolom egy kirakat-gimnázium erre nem lehet büszke. Ennek kapcsán kérdezném, hova jelentkezett a sikeresen felvételiző 76%? Nyugtassanak meg, a szociológia-szociális munkás szakokon kívül legalább tanító-tanár szakos is van pár... Még azt is kérdezném követi e valaki a sorsukat, mennyi lesz ebből a végzett értelmiségi?
    Üdv
    Onager

    VálaszTörlés
  4. Egyetértek az előttem íróval. Volt Gandhis diákként mondom: semmit nem ér a szociológia (vagy más hasonló szakok) abban az értelemben, hogy ezek kutató szakok, vagyis ha nem marad az ember pl. az egyetemen vagy nem talál vmi jó céget (aminek kicsi a valószínűsége) akkor munkanélküli lesz. (Jó esetben diplomával) A pécsi egyetem tele van Gandhis szociológia szakos hallgatókkal. Akiknek a többsége nincs ezzel tisztába, jelentkezett mert 5-ös lett évvégén szociológiából és mert „Ő nem reál beállítottságú és különben sem menne más neki…” (A szociológiához statisztika is kell ezt kevesen tudják közülük…)Én még az első időkben végeztem a Gandhiban, az ismerőseim 90%-a szociológia szakra ment, a többség vagy nem fejezte be vagy otthagyta az egyetemet és munkanélküli!!!

    Arról pedig, hogy követiek-e az emberek sorsát, csak annyit mondhatok, hogy szégyen ami a Gandhiban folyt! (Egy évvel ezelőtti állapotig tudok csak nyilatkozni.) Sok emberel tartom a kapcsolatot, mind panaszkodik, a legnagyobb baj, hogy a több mint 10 év alatt (szinte) minden évben lecserélték a tanárok többségét! Nem tudjuk mi történt, azzal magyarázták az esetek többségét, hogy az Iskola „speciális”. Megnézte vki. Hogy hány tanár tanított az elmúlt 10 évben? A Gandhiban nem az a cél, hogy a tanárok ott maradjanak!!!Kár, hogy amikor vissza megyek már alig találok ismerős tanárt…

    Volt aki átment másik iskolába azalatt az 4 év alatt, beszéltem velük, ég és föld! Az ott tanított tanárok még mindig ott dolgoznak!

    Ennyit a sokat emlegetett korábbi vezetésről!

    VálaszTörlés
  5. Névtelennek üzenem:
    Kérdés, hogy melyik érettségi statisztikát láttad... A kuratórium által kreált, hamis adatokat tartalmazót, vagy pediglen azt, ami ezen a blogon elérhető, és mellesleg a valós adatokat tartalmazza.
    Jómagam, mint a Gandhiban 7 évig ofőként (is) dolgozott úgy látom, hogy azért nem annyira rosszak ezek az eredmények.
    Pl. ebben a kimutatásban benne vannak az emelt szintű érettségi eredmények is. Azt gondolom, hogy egy emeltes 3-as osztályzat azért nem olyan rossz.
    Szóval, volt egy osztályom, ahonnan sokan és sokféle helyre mentek továbbtanulni. pl. innen került ki az eddigi egyedüli francia szakos hallgató a Gandhiból, de többen vannak természettudományos területen.
    Na?

    VálaszTörlés
  6. Névtelennek üzenem:
    Kérdés, hogy melyik érettségi statisztikát láttad... A kuratórium által kreált, hamis adatokat tartalmazót, vagy pediglen azt, ami ezen a blogon elérhető, és mellesleg a valós adatokat tartalmazza.
    Jómagam, mint a Gandhiban 7 évig ofőként (is) dolgozott úgy látom, hogy azért nem annyira rosszak ezek az eredmények.
    Pl. ebben a kimutatásban benne vannak az emelt szintű érettségi eredmények is. Azt gondolom, hogy egy emeltes 3-as osztályzat azért nem olyan rossz.
    Szóval, volt egy osztályom, ahonnan sokan és sokféle helyre mentek továbbtanulni. pl. innen került ki az eddigi egyedüli francia szakos hallgató a Gandhiból, de többen vannak természettudományos területen.
    Na?
    Arról meg inkább ne beszéljünk, hogy még mindig megbecsült tagként dolgozik ott olyan szaktanár, akinek csapnivaló eredmények jöttek ki a kezei közül, és néha még dolgozni se megy be...

    VálaszTörlés
  7. Kedves "volt Gandhis" (aki, szerintem, már nyugodtan vállalhatná a nevét)!

    Néhány megjegyzés:

    1) A GG-ba kerülő diákok nagy része esetében (azt nézvén, hogy "honnan jöttek, s mi volt a hátizsákjukban") az is nagy eredmény, hogy érettségivel a zsebükben léphetnek tovább. Biztosan merem állítani, hogy a nagy részük a GG nélkül ennyit sem ért volna el. (Te vajon mit gondolsz a saját történetedről?)

    2) Senki nem tartja jónak (én sem), ha egy gimnázium végzős hallgatóinak jelentős része nagyon egyfelé tendál az egyetemen. De ehhez is lásd az 1) pontot. Továbbá önmagában az, hogy az ember bekerül a felsőoktatásba, számtalan más ablakot is kinyithat a világra: a megkezdett "gagyi" szakját lecserélheti valami "hasznosabbra", vagy épp ellenkezőleg, beláthatja, hogy semmi értelme az egésznek, és elmegy, mondjuk, bútorasztalosnak.

    3) Igaz, hogy a GG-ban mindig is viszonylag nagy volt a jövés-menés. Az egyén távozásának lehetett oka maga a munkavállaló, és lehetett oka "a korábbi vezetés"; mindkét esetben valószínűleg az derült ki, hogy nem egymásnak teremtette a sors a munkavállalót és a GG-ot. Persze voltak más, ennél prózaibb, sőt ennél emelkedettebb okok is.
    Mindenesetre azzal tisztában kell lenni, hogy a GG-ban nehéz dolgozni, rengeteg energia ráfordítását követelik meg az embertől az 1) pontban említett gyerekek, az, hogy nem nyolctól kettőig, hanem egész nap és egész héten iskolában-kollégiumban vannak, végül az, hogy az ember (a pedagógus) elviselje a folyamatos változást, melynek oka az elmúlt 15 évben A JÓ (A LEGJOBB) keresése volt; néhányan túlbecsülik magukat, amikor az ottani munkára jelentkeznek, másokat a (mindenkori) vezetőség becsül túl.
    Ne felejtsd el azonban, hogy vannak (bár az új vezetőségnek köszönhetően most jelentősen megcsappant a számuk), akik hosszú éveket, vagy akár évtizedben mérhető időt töltöttek a GG-ban, s ez alatt biztosan nem csak rosszat tettek...
    Zárásképpen: 2009. július 1-jétől október közepéig (azaz 3,5 hónap alatt) 15 ember távozott a GG-ból, a 16. most tölti a felmondási idejét. Szinte kivétel nélkül mindegyikük távozásának az oka az új vezetőség, annak összetétele és stílusa, valamint az új vezetőség megalakulásáig vezető folyamatok megélése volt.

    Kívánok neked minden jót, többek között szép emlékeket a GG-ról.

    Karsai Richárd
    likvidálva 2009. augusztus 26-án

    VálaszTörlés
  8. Megpróbálok válaszolni a kérdésekre.

    1.) Nem hiszem, hogy nagy eredmény az érettségi: senkit nem érdekel, ráadásul ha a Gandhiból jöttem ez valamiért még rosszabb is. (Sajnos, ilyenek az emberek…) Nincs munka még érettségivel sem…Jobb lett volna egy szakmát tanulni. Nem tudom, hogy pl. a mostanában kirúgott tanárok mit gondolnak erről: egy-két ember talált munkát (egészen más területen, pl. építőipar stb.), a többiek lógnak a levegőben. Pedig tanári diplomájuk van…(!)

    Ha már az a fontos a Gandhiban, hogy „érettségid legyen” és nem az, hogy milyen eredménnyel, („Te cigány vagy -speciális- ,nagy eredmény ha kikerülsz és érettségid van…neked ez nagy eredmény őrülj neki”---mondják—HA-Ha-Ha és minek őrüljek ??? Ne kezeljenek speciálisan mert a hivatalban és az életben is így kezelnek—nem jó érzés!!!) akkor az esély a munkára azzal ami most Magyarországon van (félelem a cigányok körében, gyűlölet a többségi Magyar társadalomban a romák ellen) egyenlő a nullával.


    2.) Nem tudok arról, hogy bárki átment volna szociológia szakról másra, én még nem hallottam ilyen esetről a Gandhiban, jó lenne néhány példa. Egyébként mire? A felvételi az egyetemen belül is kötelező.


    3.) Az új vezetőség az új vezetőség…már megint…” Igaz, hogy a GG-ban mindig is viszonylag nagy volt a jövés-menés” ez elég szomorú…ennyire nem felet meg senki…???Akkor hogy lehetett szűrni minden évben, úgyértem, ha a többséget kirúgták?

    Üdv!

    VálaszTörlés
  9. Elnézést az esetleges kirobbanásért..., de már elegem van a hazugságokból, minőségi oktatás kell, nem szimpátia, csak ezt akartam mondani!

    Ha nem mutatjuk meg, hogy nem a származás a lényeg hanem a gondoskodás és a minőségi munka, akkor az érettségi semmit nem ér...Ráadásul a Gandhi Gimnázium Magyarország igazi tükre: ha jók vagyunk az ország is többet ér, a megítélés is jobb...

    Találjuk meg a tanárokat de ha megvannak ne eresszük, képezzük őket ha kell és Ők valóban az iskola szerves részévé fognak válni. Ne terheljük őket a cigány kisdiákok panaszaival, csak annyi munkát végezzenek amit egy pl. családos tanár is fel tud vállalni, legyen több ember ha pedig ez nem lehetséges, akkor fogjunk össze ezért (ne egymás ellen) és mondjuk el, írjuk le ha kell ezerszer: igazi munkát akarunk de nem fáradt emberekkel! Az ország egyetlen gimnáziuma többet érdemel! Menjünk a médiához írjunk a sajtóba, ezért érdemes, nem pedig az egymásra mutogatásért!!!

    Ezzel több pénzt fogunk kapni, és jobb érzés lesz a bizonyítás. Az ott tanuló gyerekeknek kell bizonyítani, de ugyanolyan fontos hogy a Magyar táradalomnak is bizonyítsunk.

    VálaszTörlés
  10. Bennem még mindig ott motoszkál a kérdés: TE mit csináltál volna a GG nélkül, mihez kezdtél volna egy inkább "minőségi oktatásra", és kevésbé "szimpátiára" figyelő, másik gimnáziumban, illetve természetesen nagyon érdekelne, hogy most mit csinálsz.

    Bizonyos mondataid arra engednek következtetni, hogy elfelejtetted, hova jártál, és azt is, milyen gyerekekkel voltál körülvéve.

    Más: a munkanélküliség nem válogat. De: ma az érettségi szinte olyan, mint a 8 általános volt sok évtizeden keresztül. Szakmával rendelkező, felnőtt, családos emberek koptatják az iskolapadod, hogy megszerezzék...

    Még egyszer rá szeretnék világítani: aki eddig járni is alig tudott, abból nehéz néhány év alatt világbajnok futót nevelni. A GG-ban folyó munka generációkon ível át. A TI gyermekeiteknek reményeim szerint már könyebb lesz, az ő gyermekeiknek pedig még könnyebb.

    Mindenesetre sok sikert kívánok az általad is megfogalmazott oktatási-nevelési filozófia képviselőinek: mutassák meg, hogy nem nyafogni kell, hanem tanulni. Kíváncsi leszek a következő 5 év érettségi és felvételi eredményeire.

    VálaszTörlés
  11. 1) A minőségi oktatásról valamint a szakmáról. Érdemes lenne megnézni, hogy hányan vannak a Gandhiban végzettek között, akik a szerinted túlzottan elnéző magatartásnak köszönhetően mégiscsak leérettségiztek, és továbbtanultak, "megjött az eszük". Segítek: sokan. Sajnos még ezzel együtt is vannak olyanok, akik nem saját hibájukból kimaradnak az iskolából. Gondolod, hogy ez jobb lenne, ha a Gandhiból versenyistálló lenne, és senki nem foglalkozna a gyerekek problémáival, csak azzal, hogy tanulni kell? A szavaidból az derül ki, hogy számodra ez jelentené a minőségi oktatást. Ki kell azonban ábrándítanom. Az oktatás minősége nem csak a versenyeredményekben mutatkozik meg, hanem éppen abban, hogy mekkora távolságot sikerül áthidalni a bemenettől a kimenetig a tudást tekintve.
    A szakma tanulása pedig nem a Megoldás. Egyrészt azért, mert szakmával rendelkező emberek is sorakoznak a munkaügyi központokban, másrészt azért, mert nem olyan egyszerű azt eltalálni, hogy 5-10 év múlva melyik szakma lesz piacképes.

    Megemlíteném azt is (mert nagyon fontosnak tartom), hogy a Gandhi Gimnáziumnak nem feladata megoldani az oda járó diákok életét. Azt mindenkinek magának kell megtennie. Az alapokat, az indítást, a jó szellemiséget viszont igenis megadta mindenkinek. Nem a Gandhi tehet arról, hogy a volt diákjai félbehagyják a főiskolát és a Tescóba mennek dolgozni.

    2) Ennek kapcsán jeleznám, hogy tudomásom szerint nem mentek túl sokan szociológia szakra, szociális munkás szakra annál többen. Az nem kicsit más.
    Az egyetemen belül szakot váltani pedig kicsit egyszerűbb, ha már bent van az ember. Lásd belső felvételi, áthallgatás, párhuzamos képzés. Ezek a kifejezések neked nyilván ismertek.

    3) A tanárok ügyét pedig hadd világístam meg egy másik oldalról. Valóban nagy a migráció, de ha ezt onnan nézed, hogy azok maradtak (legalábbis a régi vezetés alatt), akik AKARTAK és TUDTAK minőségi munkát végezni, akkor ez nem biztos, hogy akkora tragédia. AZ új vezetés éppen a már stabilan ott dolgozóktól szabadult meg (így vagy úgy). Ez rendben van?
    Végül ki kell téged ábrándítanom: ez nem a pénzről szól. Aki hosszabb távon marad, nem a pénz miatt teszi, mert csak a munka több, a pénz nem számottevően. Az energiák pedig végesek. És ha ezek az energiák arra fordítódnak, hogy a pedagógus azon gondolkodik, mikor fogják ordenáré stílusban leteremteni, hogyan fogja kezelni a főnöke pökhendi hatalmaskodását, leszúrják-e, mert van egy ötlete, amit szeretne megvalósítani, engedélyezik-e, hogy a saját szabadidejében hasznos programra vigye a gyerekeke, akkor a tanításra, nevelésre sokkal kevesebb marad...

    Gondold végig, te honnan hova jutottál, és abban mennyit segített illetve akadályozott a Gandhi Gimnázium! Ha nem akadályoz meg az őszinte elemzésben, akár meg is oszthatod velünk az eszmefuttatásodat, hátha hasznos lesz valakinek.

    VálaszTörlés
  12. Ismét beszédes a hallgatás, "volt Gandhis diák"... Ignácz György is vajon hol van oly régóta...?
    További szép napokat, nyugodt éjszakákat kívánok.

    Karsai Richárd
    ___ sz. főgonosz (az üresen hagyott helyre a tetszőleges sorszám írandó)

    VálaszTörlés
  13. Hehe,

    en elo pelda vagyok szakvaltasra:

    szocmunkaval kezdtem, mert feltem, hogy elvisznek katonanak es tudtam, hogy oda minden hulyet felvesznek.. :D

    Ezert kibuliztam magam es atmentem programozo szakra szegedre. :)

    Tamas (Bogdan)

    ps.: kellene minosegi oktatas, jo tanarok.. nem tudom hol tartanek gandhi nelkul, erettsegim tuti lenne, talan mar sulit is befejeztem volna.. engem nem a human szakok erdekeltek, franciat szivesen tanulnek! :)

    VálaszTörlés
  14. meg annyit, hogy minden kiserleti gimi jol szokott elsulni.. kreativ otletek, befogado emberek, egyuttmukodes..

    mar mikor Janos meghallt csorbult minden.. sajnalom, mert tuti nem ez volt a vegcel.

    Tamas (Bogdan)

    VálaszTörlés

A megjegyzéseket előzetesen nem moderáljuk.

Nick-nevet a "profil kijelölése" gördülősávban a "név/URL" linkre kattintva tudtok írni.

Az URL kitöltése nem kötelező.


A diákok petíciója, 2009, június 2.

A diákok petíciója, 2009, június 2.